POMOC

Pytania ogólne

Co to jest KurierMix.pl? Czy KurierMix.pl to firma kurierska?
KurierMix.pl to wirtualna platforma ułatwiająca nadawanie przesyłek. Obiorem, przewozem i dostarczaniem zajmują się partnerzy, profesjonalne firmy kurierskie DHL Express i UPS Polska.
Dla kogo przeznaczona jest oferta KurierMix.pl?
Usługi KurierMix.pl skierowane są zarówno do osób indywidualnych jak i firm. Nasza oferta jest szczególnie korzystna dla tych, którzy nie są w stanie zadeklarować bądź utrzymać stałego poziomu wysyłek, umożliwiającego podpisanie umowy bezpośrednio z firmą kurierską.
W jakie dni pracuje KurierMix.pl?
Serwis KurierMix.pl dostępny jest przez cały czas i w związku z tym zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę każdego dnia tygodnia. Natomiast nasi konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 17:00.
W jaki sposób następuje rozliczenie za usług?
Możliwe formy rozliczeń to:
  • Płatnoć za pośrednictwem platformy Transferuj.pl
  • Przelew/przedłpata na nasze konto bankowe. Dane do przelewu dostępne są w zakładce kontakt.
  • Indywidualna umowa i płatność na koniec miesiąca na podstawie wystawionej przez nas faktury VAT.
Czy mogę za przesyłkę zapłacić kurierowi?
Nie.
Czy mogę wpłacić dowolną sumę na konto KurierMix.pl i realizować przesyłki na jej poczet?
Tak, taka możliwość jest udostępniona dla zarejestrowanych użytkowników. Zaksięgowana wpłata jest przydzielana do Państwa użytkownika w serwisie KurierMix.pl i można z niej korzystać poprzez wybór "Skarbonki" w kroku płatności.
Czy istnieje możliwość wystawienia faktury w przypadku braku podpisanej umowy?
Tak, ale tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Faktury zawsze można pobrać ze strony Faktury i zestawienia.
Jak często wystawiane są faktury?
Faktury dla zarejestrowanych użytkowników bez umowy z KurierMix.pl, wystawiane są raz w tygodniu. Natomiast faktury dla Klientów z podpisaną umową wystawiane są raz w miesiącu.
Użytkownicy, którzy nie ustawili opcji automatycznej generacji faktur zobowiązani są do generowania i pobierania faktur do 15 dnia każdego miesiąca.
Co zrobić kiedy zrezygnowałem/zrezygnowałam z płatności za pośrednictwem platformy Transferuj.pl?
W takiej sytuacji można:
  • Ponownie złożyć zamówienie i napisać do nas emaila z prośbą o anulowanie poprzedniego zamówienia.
  • Dokonać płatności tradycyjnym przelewem (może być to oczywiście przelew internetowy).
  • Osoby zarejestrowane w naszym systemie mogą powtórzyć płatność za pośrednictwem platformy Transferuj.pl wchodząc na stronę Historia wysyłek.
Jaki jest czas realizacji szybkich płatności internetowych za pośrednictwem platformy Transferuj.pl?
Czas realizacji płatności uzależniony jest od narzędzi udostępnianych przez systemy informatyczne banków i najczęściej jest on w pełni automatyczny. W pozostałych przypadkach księgowanie odbywa się ręcznie, ale przeprowadzane jest w znacznie przyspieszonym trybie przez wyspecjalizowaną komórkę banku i (w dni robocze w godzinach pracy banku) nie powinno trwać dłużej niż 30 minut.
Jak zamówić kuriera?
Zamówienie kuriera odbywa się poprzez automatyczny system na stronie internetowej http://www.KurierMix.pl. Wypełnienie formularza z danymi nadawcy, odbiorcy i samej paczki jest warunkiem niezbędnym do złożenia zamówienia. Po złożeniu zamówienia system generuje automatycznie dokumenty przewozowe, które są wysyłany do nadawcy przesyłki (drogą emailową) i jednocześnie wysyła do przewoźnika (UPS Polska lub DHL Express) informację o zamówieniu kuriera - co powoduje, że w oznaczonym czasie kurier pojawia się pod adresem nadawcy po przesyłkę. Proszę pamiętać, że nadawca musi posiadać wydrukowany list przewozowy - tylko wtedy kurier nie pobierze należności za przesyłkę po cenie detalicznej przewoźnika.
Czy adres odbioru paczki może być inny niż ades nadawcy?
Nie, adres nadawcy jest adresem, z którego kurier odbierze przesyłkę i nie jest to adres zamieszkania/zameldowania.
Czy mogę drukować listy na zwykłej drukarce atramentowej?
Tak, list przewozowy musi być wydrukowany w jakości umożliwiającej odczytywanie kodu kreskowego przez automatyczne czytniki.
W jakich godzinach można zamawiać kuriera?
W większości przypadków zlecenia złożone do godziny 12:00 będą realizowane tego samego dnia. W przypadku zleceń z mniejszych miejscowości prosimy o składanie zamówień najpóźniej do godziny 10:00. W dużych miastach odbiór na ten sam dzień może być planowany do godziny 15:00.
Czy dostanę numer telefonu do kuriera odbierającego lub doręczającego moją przesyłkę?
Nie, niestety nie posiadamy numer telefonów do kurierów. Kurierzy są odpowiedzialni za doręczenia i odbiory przesyłek, a nie udzielani informacji nt. przesyłek, dlatego też nasi przewoźnicy nie udostępniają numerów telefonów do kurierów. Status każdej przesyłki można sprawdzić na stronie monitorowania.
O której godzinie kurier doręczy/odbierze przesyłkę?
Kurierzy pracują w godzinach 9:00 - 17:00 i w tych godzinach należy spodziewać się wizyty kuriera. Godziny doręczenia mogą być inne w przypadku wybrania usług terminowych, np. doręczenie expresowe do godziny 9:00 lub w godzinach popołudniowych 17:00 - 22:00.
Jak spakować przesyłkę?
Informacje o tym jak prawidłowo pakować przesyłkę możecie Państwo znaleźć na stronie internetowej http://www.KurierMix.pl w zakładce zasady pakowania.
Co jest dowodem zawarcia umowy o wykonanie usługi?
Dowodem zawarcia umowy o obsługi zlecenia przewozowego przez KurierMix.pl oraz przewóz i doręczenie przesyłki przez przewoźnika jest list przewozowy. Poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej Klient potwierdza zgodność deklarowanych danych dotyczących przesyłki oraz znajomości Regulaminu KurierMix.pl oraz przewoźnika (DHL Express lub UPS Polska), a także wyraża swoją zgodę na proponowanę ceny usługi.
Co się dzieje w przypadku, gdy kurier nie zastanie Odbiorcy?
Procedura doręczenia polega na próbie doręczenia do Adresata w następnym dniu roboczym od daty nadania przesyłki i awizowania w przypadku nie zastania Odbiorcy pod wskazanym adresem. W kolejnym dniu roboczym przesyłka oczekuje na odbiór własny w najbliższym terminalu przewoźnika. W trzecim dniu roboczym od momentu nadania - kurier podejmuje kolejną próbę doręczenia przesyłki. Po kolejnej nieudanej próbie przesyłka wraca do przedstawicielstwa przewoźnika z odpowiednią adnotacją. Zgodnie z regulaminem przewoźników okres przetrzymywania przesyłki awizowanej w terminalu wynosi 7 dni roboczych, licząc od drugiej próby doręczenia. Dopiero po upływie tego okresu i braku odpowiedzi od Odbiorcy, przeowźnik zwraca przesyłkę Nadawcy. Przesyłka zwrotna przewożona jest usługą Standard, a kosztem zwrotu obciążany jest Nadawca przesyłki.
Czy muszę podpisywać umowę?
Nie, przystępując do programu należy zaakceptować jedynie regulamin systemu KurierMix.pl. Akceptacja regulaminu jest jednoznaczna z zawarciem umowy z Operatorem. Jednocześnie nie ma żadnych przeciwwskazań do podpisania umowy w formie papierowej. W tym celu proszę kontaktować się z nami za pomocą adresu mailowego biuro@kuriermix.pl.
Jak długo trzeba czekać na pieniądze za przesyłkę pobraniową?
Czas oczekiwania wynosi maksymalnie 14dni, jednak w więkoszości przypadków jest on krótszy i wynosi około 7 dni.
Czy kurier może odmówić odebrania przesyłki?
Tak, jednak sytuacje takie zdarzają się rzadko i wynikają z nieodpowiedniego zapakowania przesyłki lub rozbieżności pomiędzy wymiarami, wagą i zawartością zadeklarowną podczas składania zamówienia, a stanem rzeczywistym.
Co mam zrobić jeśli kurier nie odbierze przesyłki?
Należy niezwłocznie zgłosić nam taką sytuację drogą emailową biuro@kuriermix.pl podając numer zamówienia, monitorowania lub numer zlecenia odbioru. My w takiej sytuacji złożymy ponowne zlecenie odbioru przesyłki.
Czy opłata za anulowaną przesyłkę jest zwracana?
Tak. Jeżeli przesyłka nie została odebrana, a Klient opłacił usługę poprzez system transferuj.pl potrącana jest kwota w wysokości prowizji systemu transferuj.pl, która wynosi od 1% do 2,5% kwoty transakcji, w zależności od wybranego kanału płatności. W przypadku umowy z KurierMix.pl lub płatności za pośrednictwem przedpłaty Operator zwraca Klientowi całą zapłaconą kwotę. Natomiast jeżeli przesyłka została odebrana przez kuriera wysokość kwoty wypłacanej przez Operatora ustalana jest indywidualnie.
Co powinienem zrobić kiedy przesyłka została uszkodzona podczas transportu?
Uszkodzenia przesyłek zdarzają się bardzo rzadko, jeżeli jednak dojdzie do takiej sytuacji, to reklamacje należy składać drogą mailową do Usługodawcy w terminie do 7 dni roboczych od daty odebrania przesyłki. Reklamacja powinna zawierać: protokół szkody spisany z kurierem, formularz reklamacyjny oraz potwierdzenie wartości przesyłki (paragon lub faktura).
Protokół start i uszkodzeń najkorzystniej jest spisać w momencie doręczenia przesyłki w obecności kuriera.
Czy kurier ma obowiązek poczekać, do momentu sprawdzenia stanu przesyłki przez Odbiorcę?
Nie, kurier nie ma takiego obowiązku, ale można go o to poprosić. Reklamacje należy zgłaszać w ciagu 7 dni roboczych od daty odbioru przesyłki. Podstawą roszczeń do jakości usługi jest spisanie protokółu strat i uszkodzeń.
Czy mogę wysłać przesyłkę za granicę?
Tak, nasza oferta obejmuje przesyłki krajowe jak również przesyłki zagraniczne do krajów wyszczególnionych w cenniku.
Czy KurierMix.pl przewozi wszystkie artykuły?
Nie, poniżej znajduje się lista artykułów, których nie wolno wysyłać zarówno w usługach krajowych jak i międzynarodowych (o ile nie zawarto w tym celu odrębnej umowy).
  • Artykuły o wyjątkowej wartości (np. dzieła sztuki, antyki, kamienie szlachetne, złoto i srebro).
  • Bagaż bez właściciela.
  • Biżuteria lub zegarki na rękę (oprócz sztucznej biżuterii i niskiej klasy zegarków) o wartości przekraczającej 500 USD lub równowartość tej kwoty w lokalnej walucie.
  • Broń palna.
  • Futra.
  • Materiały pornograficzne.
  • Kość słoniowa i wykonane z niej wyroby.
  • Napoje alkoholowe.
  • Nasiona.
  • Pieniądze, papiery wartościowe takie jak czeki, weksle, obligacje, bony skarbowe, akcje oraz inne dokumenty takie jak przedpłacone karty (pre-paid).
  • Rośliny.
  • Rzeczy osobiste.
  • Skóry zwierząt (nieudomowionych).
  • Towary/materiały niebezpieczne (zgodnie z przepisami IATA odnośnie usług Express i Expedited oraz przepisami ADR odnośnie usług Standard), w tym silniki i skrzynie biegów.
  • Towary nietrwałe.
  • Tytoń i produkty tytoniowe.
  • Żywe zwierzęta.